Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü öğrencileri, TÜBİTAK tarafından yürütülen 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında büyük bir başarıya imza attı. Öğrencilerimizin hazırladığı projeler, öğretim elemanlarımızın danışmanlığında TÜBİTAK tarafından desteklenmeye değer bulundu.
Bu program, lisans öğrencilerinin araştırma kültürünü kazanmalarını ve onları bilimsel düşünceyle tanıştırmayı amaçlamaktadır. Proje önerilerinin kabul edilmesi, hem öğrencilerimizin araştırma becerilerini hem de bölümümüzün akademik danışmanlık gücünü göstermesi açısından son derece sevindiricidir.
Projeleri kabul edilen tüm öğrencilerimizi ve onlara rehberlik eden öğretim elemanlarımızı gönülden tebrik ediyor; araştırma süreçlerinde başarılarının devamını diliyoruz.
Anabilim Dalı |
Proje Yürütücüsü ve Araştırmacıları (Öğrenciler) |
Danışmanı |
Proje adı |
Fen Bilgisi Öğretmenliği |
Ayşe Minel Ceylan |
Doç. Dr. Nagihan İmer Çetin |
Erken Çocukluk Döneminde Otizm Spektrum Bozukluğu Tanılı Çocuklara Sosyal Öyküler Aracılığıyla Fen Eğitimi Kapsamında Sağlıklı Beslenme Becerilerinin Kazandırılması |
Fen Bilgisi Öğretmenliği |
Alican Karadavut |
Dr. Öğr. Üyesi Leyla Ayverdi |
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarıyla Gerçekleştirilen Sürükleyici Sanal Gerçeklik Ve Eğitsel Robotik Destekli Stem Uygulamalarının Etkileri |
Fen Bilgisi Öğretmenliği |
Elifsu Bozyiğit |
Dr. Öğr. Üyesi F.Sevil Yalçın |
Sanat ve Biyolojide İşbirlikçi Yolculuklar : Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Hayvan Dokularını Öğrenmeleri İçin Steam Yaklaşımlı Bir Etkinlik |
Fen Bilgisi Öğretmenliği |
Buse Aktı, Melis Berber |
Öğr. Gör. Rüveyda Işık Erkaragülle |
Fen Bilgisi Ve Matematik Öğretmen Adaylarının Endüstri 4.0 Kavramsal Farkındalık Düzeylerinin Eğitim 4.0'A Yönelik Algı Ve Tutumlarına Olan Etkisinin İncelenmesi |
Fen Bilgisi Öğretmenliği |
Sıla Çetinkaya |
Dr. Öğr. Üyesi Leyla Ayverdi |
Öğretmen Adaylarına Yönelik Bilimsel Etik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi Ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Etik Tutumlarının Belirlenmesi |
Fen Bilgisi Öğretmenliği |
Zeynep Solak |
Doç. Dr. Gamze Tezcan |
Ortaokul Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Kalkınma Ve Ekolojik Ayak İzi Farkındalıkları Arasındaki İlişki |
İlköğretim Matematik Öğretmenliği |
Abdurrahman Doğan |
Dr. Öğr. Üyesi Yasemin Abalı Öztürk |
İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel İspata Yönelik Görüşleri Ve Modellemeye İlişkin Tutumlarının İncelenmesi |
İlköğretim Matematik Öğretmenliği |
Nur Betül Ören |
Dr. Öğr. Üyesi Yasemin Abalı Öztürk |
Tübitak Bilim Çocuk Dergisinin Pisa Matematik Okuryazarlığı Açısından İncelenmesi |
İlköğretim Matematik Öğretmenliği |
Sümeyye Ak |
Dr. Öğr. Üyesi Yasemin Abalı Öztürk |
Ortaokul Matematik Ders Kitaplarının Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Açısından İncelenmesi |
Kimya Öğretmenliği |
Atra Zeynep Duman |
Dr. Öğr. Üyesi Leyla Ayverdi |
Kimya Öğretmeni Adaylarının Sanal Gerçeklik Deneyimlerinin Etkileri Ve Eğitimde Kullanımına İlişkin Görüşleri |
Kimya Öğretmenliği |
Elif Beyza Bulut, Sena Özen |
Doç. Dr. Nagihan İmer Çetin |
Otizm Spektrum Bozukluğu Tanılı Ortaokul Kaynaştırma Öğrencilerinin Fen Eğitimi: Farklı Paydaşların Görüşlerinin İncelenmesi |
Kimya Öğretmenliği |
Harun Yahya Sayık, Kaan Uyar |
Doç. Dr. Yeliz Özüdoğru |
Sulu Çözeltide Bulunan Asit Mavisi 25 Ve Bazik Mavisi 41 Boyar Maddelerinin Atık Olarak Değerlendirilen Karides Kabuğu Kullanılarak Giderimi |
Kimya Öğretmenliği |
Selin Gönülaçar, Esmanur Yüz |
Doç. Dr. Yeliz Özüdoğru |
Agar, Karragen Ve Kitosan İle Hazırlanan Hidrojel Formülasyonlarının Boyar Madde Giderimindeki Etkisi: Çevre Dostu Adsorbanlar |
Okul Öncesi Öğretmenliği |
Yağmur Altınay |
Dr. Öğr. Üyesi Sezen Çiçek Apaydın |
Gönüllülük Motivasyonları Ve Engelleri: Eğitim Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma |