Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyesi Doç. Dr. Ganime Aydın danışmanlığında, fen bilgisi öğretmenliği lisans programı son sınıf öğrencisi Dilara Erdem, TÜBİTAK 2209 projesi kapsamında "Eğitim Fakülteleri Bünyesinde Uygulama Okulları Neden Gereklidir?" çalışmasında öğretmen adaylarının mesleki yeterliliklerinin geliştirilmesi için uygulama okullarının önemi araştırılıyor. Araştırma kapsamında üretilen ölçeklerle Türkiye’deki Fen Bilgisi ve İlköğretim Matematik öğretmenliği programına devam eden 4. sınıf öğretmen adaylarından veriler elde edilmektedir.
Bu önemli araştırmayla öğretmen adaylarının mesleki gelişimine katkıda bulunmayı, kaliteli eğitim anlayışını geliştirmeyi, eğitim fakülteleri ve uygulama okulları arasındaki iş birliğinin ve uygulamaların güçlendirilmesi amaçlanmaktadır.