Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Misyon, Vizyon ve Değerler

Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Misyonu: ulusal ve uluslararası düzeyde rekabet yeteneğine sahip, evrensel değerlerle donanımlı, kendini sürekli geliştiren, çevreye duyarlı, toplumsal ve etik değerlere bağlı, yaratıcılık, girişimcilik ruhuna sahip, öğrencilerine ortaokul matematik öğretimi alanında gerekli bilgi ve becerileri kazandırarak yetkin, eğitim teknolojilerini etkili bir biçimde kullanabilen, nitelikli ve tercih edilebilen öğretmenler yetiştirmeyi hedeflemektedir.

Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Vizyonu: Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, üniversitemizin yenilikçi, girişimci, toplum ve medeniyet odaklı, uluslararası ve araştırma odaklı yeni nesil devlet üniversitesi olma vizyonu çerçevesinde alanında, etik değerlere bağlı olarak ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgi üreten, bilimsel bilgiyi takip eden ve uygulayan problem çözen, akıl yürüten, analitik ve eleştirel düşünen, ilköğretimin temel amaçlarına bağlı, öğretmenlik meslek bilgisi ile donanmış öğretmenler yetiştirmeyi hedefleyen ve bu alanda ulusal ve uluslararası politikalar öneren referans ve örnek bir bölüm olmayı hedeflemektedir.

Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Değerleri: 

  • Uluslararası tanınırlık
  • Bilimsel özerklik
  • Akademik özgürlük ve sorumluluk
  • Toplumsal sorumluluk
  • Katılımcı 
  • Evrensel hak ve özgürlüklere saygı
  • Mükemmeliyetçilik
  • Şeffaflık ve hesap verilebilirlik
  • Yaratıcılık
  • Yenilikçilik
  • Çoğulculuğa ve çeşitliliğe saygı
  • Araştırmacılık
  • Yaşam boyu öğrenmeye inanma

 

Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı Vizyonu: Atatürkçü düşünceyi özümsemiş, bilim, sanat ve teknolojinin gerektirdiği, ulusal, uluslararası ve evrensel niteliklere sahip, öğrenmeyi öğrenen, gelişime açık, çağdaş, insana ve çevreye değer veren ve sürekli başarıyı hedefleyen nitelikli eğitimciler yetiştirmektir.

Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı Misyonu: Çağdaş dünyada bilimsel ve sanatsal kimliği ile tanınan eğitimcilerin rehberliğinde gerçekleştirilecek eğitim-öğretim ve araştırma ortamında; Atatürk ilke ve devrimlerini, laik, demokratik toplum düzenini benimsemiş, Türk toplumunun değerlerini özümsemiş ve tüm insanlığın insani değerlerine saygı duyan ve insanlığa hizmete hazır, Bölgesel ve ulusal kalkınmayı sağlamak amacıyla eğitim bilimine ilişkin etkinlikler yapan,  Kendine güvenen, sorgulayan, yaratıcı, üretken, hoşgörülü, katılımcı, sorumluluk sahibi, kendini ifade edebilen, Alanında iyi yetişmiş ve motivasyonu yüksek, COMU Eğitim Fakültesi mensubu olmakla onur duyan eğitimciler yetiştirmektir.

 

Matematik Eğitimi Anabilim Dalı Vizyonu: Uluslararası standartlarda pedagojik donanıma sahip öğretmen yetiştirmek, matematik eğitimi alanında uluslararası düzeyde katkıda bulunabilecek yenilikçi, yaratıcı, efektif bilimsel araştırmalar yapmak ve araştırmacılar yetiştirmektir.

Matematik Eğitimi Anabilim Dalı Misyonu: Matematik eğitimi alanında uluslararası standartları yakalamış, güncel eğitim teknolojilerini kullanabilen, yaratıcı, çağdaş matematik eğitim anlayışına sahip, etik değerlere bağlı, matematik eğitimini alanında liderlik yapabilecek, bilimsel çalışmalar yapabilen, matematiksel düşünmeyi ön planda tutan ve matematiğin doğasına uygun etkili matematik öğretimi yapabilecek akademisyenler ve öğretmenler yetiştirmektir.

 

Kimya Eğitimi Anabilim Dalı Vizyonu: Alanına uygun öğretim yaklaşım-strateji-yöntem-tekniklerini analiz edebilen ve öğretim materyalleri hazırlayabilen, üst düzey bilimsel süreç becerileri ve laboratuvar becerilerini kullanabilen, alanı ile ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarına ulaşabilen, onları etkin olarak kullanabilen, yaşam boyu öğrenme hedeflerini yaymada etkin rol alabilen, ulusal ve uluslararası gündemi yakından takip edebilen, bilimin doğasını anlamış, eğitime gönül veren Kimya öğretmenleri ve akademisyenlerinin yetiştiği dünya standartlarını yakalamış kaliteli bir program oluşturabilmektir. 

Kimya Eğitimi Anabilim Dalı Misyonu: Ülkesini ve milletini seven, gelişimine katkı sağlayabilecek, çağdaş, alanında uzman, eğitim ve öğretim alanındaki gelişmeleri yakından takip edebilen idealist, sorgulayıcı, problem çözme becerileri yüksek, Türk Milli Eğitiminin temel ilkelerini özümleyebilen, bilişim ve iletişim becerilerini etkin olarak kullanabilen, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olan Kimya öğretmenleri ve akademisyenleri yetiştirmektir.